KERABAT MAYA

Monday 12 October 2009

BULAN MENIKMATI BUAHAN


Alhamdulillah, sekarang ini di Lanas segala buahan sedang berebut mengeluarkan hasilnya. aku jusempat menikmati hasilan manisnya kerana pemberian orang kampung (terutamanya guru besar) antara buahan yang agak glamour dan sedap yang aku rasa ialah buah Terap...memang sedap..macam nagka atau cempedak tapi rasanya agak lain dari keduanya.


aku rasa buah terap ini macam dah pupus kat semenanjung...yang ada hanya nangka dan cempedak...tak ketinggalan jugak aku sempat merasa buah durian yang diberi...maklumkah sekarang ini musim durian...seronoknya kerana aku dapat jugak makan buah durian fresh...kat sini harga buah durian agak mahak...aku pernah membeli dengan harga lapan ringgit sebiji...kalau kat kelantan harga lapan ringgit tu dah dapat selonggok...lagipun buah kat gerai tepi jalan tu bukannya berkualiti....kadang -kadang buruk dan berulat....


apapun terima kasih pada yang sudi memberi buah kat aku....sedap dan seronoknya menyebabkan aku terasa seolah-olah berada di kampung sendiri....tapi tak samalah....sebab kan pepatah ada kata :


" Hujan Emas Negeri Orang, Hujan Batu Negeri Sendiri"



tulisbaca: Bagus lagi tak hujan

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...