KERABAT MAYA

Tuesday 21 December 2010

Dugaan


Aku hendak merubah dunia,
namun hingga hampir copot tempurung kepalaku dunia malah makin hitam.

aku hendak merubah bangsa dan negaraku, namun hingga hampir tanggal geligiku menahan geram bangsa dan negaraku makin korup.

aku hendak merubah kota kelahiranku, namun hingga hampir habis helai rambutku kota semakin semrawut.

aku hendak merubah keadaan keluargaku hingga hampir habis lauk di piring,namun apadaya masing-masing asyik untung sendiri-sendiri.

akhirnya aku putuskan untuk berwudlu dan menjumpai kekasih sejatiku YANG MAHA LATIEF.Belum kering air di keningku YANG MAHA BIJAKSANA telah menyejukan hatiku hingga khusuk dalam tahajud dan terngiang di telingaku semua itu cobaan bagi setiap makhluq agar ibadah keapada YANG BERSELENDANG SOMBONG untuk tidak menyakiti sesama makhluq.

Damailah hatiku bersama ALLAH SUBHANAHU WATA"ALA. - ASEP ABDUL HAMID KHOLILI.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...