KERABAT MAYA

Monday 28 September 2009

Ikan Sudah Kembali Ke Lubuk


Alhamdulillah setelah beberapa ketika bermusafir dari kelantan ke ipoh, dari k.kinabalu ke keningau. kini aku telah sampai ke Lanas, tempat yang aku sepatutnya sampai.....tugas semakin mencabar, duri-duri kehidupan sudah aku anggap sebagai kemuncup sahaja....biarlah lagu "perantau" nyanyian kumpulan the zikr menjadi zikir pagi pembakar emosi dan jiwa yang sedang melebar kembang rindunya ini......


izinkan lelaki ini pergi

walau kakinya bagai terpasung luka

walau hatinya tercalar bisa

izinkan dia melangkah jua


tangismu tidak ia lupakan

bukan dia tega

bukan dia rela

tetapi dia terpaksa

izinkan dia pergi jua


dihatinya ada wahyu yang merayu

disitu tidak pernah ada tunggu

walau terjerat, walau terikat

aku mesti pergi jua


ah...panggilan itu sudah berbunyi

aku terpaksa pergi

jangan kau menangisi

ayuh langkah beriring

walau terseksa....aku mahu pergi jua

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...